Vraag en antwoord
Wat zijn het adres en telefoonnummer van Apotheek Koster?
Het adres is Kempenaar 03-33. Het telefoonnummer is 0320-240119. De apotheek is geopend en telefonisch bereikbaar van: maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur. Via de mail is de apotheek te bereiken: info@apotheekkoster.nl
Wat zijn het adres en telefoonnummer van De VN Apotheek?
Het adres is Botter 44-22. Het telefoonnummer is 0320-250341. De apotheek is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur. Via de mail is de apotheek te bereiken op info@vnapotheek.nl. Mocht uw vraag niet via de mail gesteld kunnen worden, dan kan u ze telefonisch bereiken op maandag tot en met vrijdag van 10:00 tot 12:00 en van 14:00 tot 16:00.
Mijn (huis)arts heeft een nieuw medicijn voorgeschreven dat ik kan ophalen. Bij welke apotheek kan ik nu terecht?
Als het een nieuw medicijn is dat u voor de eerste keer gaat gebruiken, kan het nodig zijn dat u uw medicijn moet ophalen in de apotheek zelf. Dan kunt u terecht bij Apotheek Koster of de VN apotheek. Lukt het u niet om uw nieuwe medicijnen zelf op te halen? Dan worden uw medicijnen gratis bij u thuis bezorgd. In dat gevalt belt de apotheek met u voor een uitleg over de nieuwe medicijnen.
Hoe kan ik mijn medicijnen aanvragen?
OPGELET!! Heeft u nieuwe medicijnen nodig of uw medicijnen direct nodig? Van maandag 30 juni t/m woe 2 juli is het NIET mogelijk om herhaalrecepten aan te vragen via de website of app. Dit in verband met de sluiting van apotheek de Jol en de overgang naar de andere apotheken.
Herhalen bij Apotheek Koster:
- Maakt u gebruik van het herhaalnummer op het doosje:
Deze service blijft hetzelfde. U kunt dan bellen naar Apotheek Koster en kiezen voor de optie herhaalrecepten. U kunt het herhaalnummer gebruiken wat op uw doosje staat.
- Maakt u gebruik van de app Uw zorgonline of de website apotheekdejol.nl:
Deze service wordt ook door apotheek Koster geboden. Uw account zal worden overgezet naar apotheek Koster, te vinden op www.apotheekkoster.nl. Mocht u gebruik maken van de app, dan zal u alleen apotheek Koster nog moeten selecteren. Hierover ontvangt u nog een bericht van ons.
- Maakt u gebruik van de herhaalservice?:
De herhaalservice werd voorheen al klaargemaakt in Apotheek Koster. Apotheek Koster neemt deze service dan ook volledig over. U hoeft hier verder niets voor te doen.
Herhalen bij De VN apotheek:
- Maakt u gebruik van de app Uw zorgonline of de website apotheekdejol.nl:
Deze service wordt ook door apotheek Koster geboden. Uw account zal worden overgezet naar De VN apotheek , te vinden op www.vnapotheek.nl. Mocht u gebruik maken van de app, dan zal u alleen De VN apotheek nog moeten selecteren. Hierover ontvangt u nog een bericht van ons.
- Maakt u gebruik van de herhaalservice?
De herhaalservice werd voorheen al klaargemaakt in De VN Apotheek. De VN Apotheek neemt deze service dan ook volledig over. U hoeft hier verder niets voor te doen.
Waar kan ik mijn (nieuwe) medicijnen ophalen?
Maakte u gebruik van de afhaalautomaat bij Apotheek de Jol? Dan kunt u daar gebruik van blijven maken. Let op deze service kunnen wij alleen blijven bieden indien u klant bent bij Apotheek Koster. Zodra u een afhaalcode op uw mobiele telefoon heeft ontvangen, kunt u uw medicijnen met behulp van deze code 24 uur per dag gedurende 3 dagen uit de afhaalautomaat ophalen.
U wordt overgeschreven naar apotheek Koster of de VN apotheek.
- Zodra uw medicijnen klaarstaan in apotheek Koster, ontvangt u van apotheek Koster een e-mail met belangrijke bezorg- of afhaalinformatie. Voor bepaalde nieuwe medicijnen is het nodig dat u persoonlijk langskomt om ze op te halen.
- Met een nieuw recept kan u de medicatie ophalen bij de VN apotheek. Voor herhaalmedicatie duurt het 2 tot 3 werkdagen voor uw medicatie klaar staat in de apotheek. Vraag uw medicatie daarom op tijd aan.
Gratis mijn medicijnen thuis laten bezorgen. Hoe regel ik dat?
Wilt u uw (herhaal)medicijnen thuis laten bezorgen? Onze bezorgservice is gratis en uw medicijnen worden snel bij u thuisbezorgd door onze bezorgdienst. Als u hiervan gebruik wilt maken dan kun u dit doorgeven via info@apotheekkoster.nl indien u wordt overgezet naar apotheek Koster. Voor de VN apotheek is dit info@vnapotheek.nl
De eerste bezorging van een recept is altijd gratis. Aan het voor de tweede keer bezorgen van eenzelfde bestelling, omdat u bijvoorbeeld niet thuis was, zijn kosten verbonden.
Waar kan ik mijn oude medicijnen inleveren?
Medicijnen die u niet meer gebruikt kunt u inleveren bij iedere apotheek in Lelystad. Bij de apotheken van onze maatschap staat een retourbox waar u uw oude medicijnen in kunt doen. Let u er wel op dat u de verpakking van de medicijnen afhaalt.
Moet ik nu ook naar een andere huisartsenpraktijk?
Nee, u blijft gewoon patiënt bij uw eigen huisartsenpraktijk. Dit verandert niet.
Waarom is deze verandering nodig?
Wij moeten onze werkwijzen aanpassen en verbeteren om u goed en op tijd van uw medicijnen te kunnen blijven voorzien, nu en in de toekomst.